Két modern klasszikus

A Fiat 500 kétségtelenül egy kulturális örökség. Az 50-es évek klasszikus formatervének legújszerűbb értelmezése úgy vált elektromosra, hogy közben megőrizte szerethető elődjének szellemiségét, és nem csak a külsejét tekintve. A DEZENT TN silver-rel az 500e egy olyan felnivel találkozik, amelynek kompakt középső része és nyolc egyenes küllője első pillantásra klasszikusan sportos megjelenést kölcsönöz. Csak második ránézésre tárul fel a nyolcfelészétágazó négy V alakú elem, amelyek elegáns csavart ad a DEZENT TN felninek, tökéletesen kiemelve annak jellegzetesen szobrászi hangulatát. Az egyenként akár 630 kg-os teherbírásával ez a felni nemcsak a nehéz akkumulátort hordozó elektromos minik, például a Fiat 500e számára ideális társ, hanem minden mini SUV-nak is. A DEZENT TN 14 és 17 hüvelyk közötti méretekben kapható.

Bild 1
Városi autónak született

A Fiat 500 hagyományosan egy elegáns, kicsi városi autó, amely bőven rendelkezik bájjal. Ma a "Cinquecento", amelyet 1957 óta gyártanak ebben a népszerű kivitelben, teljes értékű elektromos autó, két akkumulátoros változatban. Kapható 23,8 és 42 kWh-s akkumulátorral, amelyek nagyjából 200 és 300 km közötti távolságot képesek megtenni. A 3,6 méteres hosszúságával azonban a városi forgalomban éri el teljes potenciálját, ahol az elképesztően csendes, egyenletes gyorsulással rendelkező pöttöm olasz elemében van, és fürgén lavírozik a sűrű forgalomban. Rövidebben: a Fiat 500e vezetése egy kicsit olaszosabb megközelítésű autóvezetést igényel. A gyorsulás erőteljes, a 118 lóerő 9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség pedig 150 km/óránál van.

Bild 2
Szeretettel készült

Ami a Fiat 500e-t megkülönbözteti versenytársaitól, az a szeretet. Nem, nem az olaszok szeretete a dizájn iránt, hanem az apró részletek iránti szeretet. Például az olyan hangzásbéli finomságok, mint az indításkor megszólaló kedves dallam, egészen Fellini "Amarcord" című filmjének címadó dallamáig, amely 20 km/óra alatti sebességnél megszólal, hogy figyelmeztesse a gyalogosokat. Na, ez aztán igazán elragadó. Az 500e, amely kabrió, háromajtós és 3+1 ajtós kivitelben is kapható, műanyaghasználata prémium, a belső tér pedig különösen hangulatos. Az üléshuzatok esetében a Fiat úgy döntött, hogy újrahasznosított anyagokat használ.

Bild 3
Töltés

Az 500e szabványos CCS-csatlakozóval rendelkezik a gyorstöltésre, amely alig fél óra alatt 80%-os feltöltést tesz lehetővé. A kisautó emellett rekuperációra is alkalmas, amely három különböző vezetési módra állítható. Normál üzemmódban a legkevesebb energia akkor tér vissza az akkumulátorba, ha a sofőrök elengedik a gázpedált. A távolsági üzemmódban csak a gázpedál használatával lehet vezetni, az 500e fékezve áll meg. A szerény, de lassú "Sherpa mód" az utolsó lehetőség, ha csak kilométerekre vagyunk otthonról.

Az ikonikus olasz autó megjelenése egyértelműen tökéletesen harmonizál a DEZENT TN silverrel, amely kizárólag 4 furatos kvitelben kapható. Képünkön a 6,5x17 colos felnik  205/45 R17 méretű gumiabroncsokkal szereltek. A klasszikus ezüst kivitelű felnik minden autófényezéshez kiválóan illeszkednek, és az ECE jóváhagyással regisztrációmentesen, gyári csavarokkal felszerelhetőek nem csupán a Fiat 500e-re.

A DEZENT felni-konfigurátorban további felniket és kombinációkat talál, valamint lehetőséget biztosít egy gyors ellenőrzésre, hogy a kívánt felni valóban illik-e az autójához.