ALCAR & Abroncsnyomás-ellenőrző rendszerek
komplex megoldás az alcartól – valamennyi keréktárcsánkkal alkalmazható
Az Európai Unió rendeletének megfelelően 2014. November 1-től kizárólag abroncsnyomás ellenőrző rendszerrel (TPMS) felszerelt személyautókat lehet regisztrálni. Az ALCAR kínálatában megtalálható összes könnyűfém, illetve acéltárcsa szerelhető a szükséges vezeték nélküli szenzorokkal (direkt TPMS), valamint 2012-es év kezdete óta minden releváns információ szerepel a TÜV bizonylatokban.

A továbbiakban megtalálhat minden fontos információt a TPMS rendszerek kapcsán. Az ALCAR Csoport egy teljeskörű, komplex TPMS szolgáltatást nyújt partnerei számára.
 
  •  

ALCAR AEZ DOTZ DEZENT ENZO STAHLRAD   ALCAR AEZ DOTZ DEZENT ENZO STAHLRAD   ALCAR AEZ DOTZ DEZENT ENZO STAHLRAD
OKTATÓ VIDEO
Nézze meg az ALCAR Csoport ingyenes TPMS oktató videóját.

TPMS Oktató Videók
"Gondtalan" CSOMAG
Kínálatunk könnyen áttekinthető bemutatása:

Tájékoztató (pdf/3,4 MB)
KOMPATIBILITÁSI LISTA
Melyik TPMS szenzor illik az ALCAR abroncsokra?
Alufelni lista (pdf/660KB)
Lemezfelni lista (pdf/88KB)
 

abroncsnyomás-ellenőrző rendszer (TPMS)

mi az a TPMS?


Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer egy, az autóba a gyártó által integrált rendszer, amely folyamatosan monitorozza a jármű kerekeiben lévő légnyomást. Alapvetően kétféle rendszert különböztetünk meg:
    - direkt rendszer - a légnyomást egy, az abroncsban lévő szenzor méri
    - indirekt rendszer - az abroncsban lévő nyomást a jármű ABS szenzora által méri
A jármű vezetőjét a fedélzeti számítógép tájékoztatja az abroncsok állapotáról, illetve hibakódot generál, amennyiben valamelyik kerékben nem megfelelő a nyomás.

A TPMS rendszerek három funkciója:
  • Növeli a vezetés biztonságát
  • Megelőzi a rossz légnyomás által felmerülő magasabb üzemanyag-fogyasztást
  • Megelőzi az abroncs, a túl alacsony légnyomás okozta esetleges abnormális, vagy gyorsabb kopását
TPMS
 

A jogi háttér

mely rendeletek írják elő a tpms használatát?

Az Európai Unió előírása szerint 2014. novemberétől kizárólag abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel (TPMS) felszerelt autókat lehet regisztrálni. A rendelet ugyanakkor nem határozza meg az adott rendszer típusát, így a gyártók direkt és indirekt rendszereket egyaránt alkalmazhatnak, amennyiben azok megfelelnek az ECE-R64 előírásnak.

FONTOS: A nem, vagy nem megfelelően működő rendszer vagy szenzor hibakódot eredményez a járműben, amelyet a műszaki vizsga folyamán is ellenőriznek.


Law
 

keréktárcsa kiválasztása TPMS szenzorhoz

mire kell ügyeljek a keréktárcsa választásakor? 

Amennyiben a járműve abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel (TPMS) van felszerelve, először is fontos megtudni, hogy direkt vagy indirekt rendszerről van szó. Utóbbi, azaz indirekt rendszer esetében az adatokat az ABS szenzorból nyeri a rendszer, tehát bármilyen felnit választhat, az nincs hatással a TPMS rendszerre.

Abban az esetben, ha a járműve direkt rendszerrel (vezeték nélküli jeladó az abroncs belsejében), a következőkre kell ügyelnie:
  • A kiválasztott keréktárcsa kialakítása révén alkalmas-e keréknyomás-ellenőrző szenzor felszerelésére? 
  • Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer komplexitásából adódóan mindenképp azt javasoljunk, hogy mindenképp forduljon szakértőhöz. Ők rendelkeznek a megfelelő eszközökkel a szenzorok felszereléséhez, illetve azok programozásához, valamint az esetlegesen felmerülő problémákat is orvosolni tudják
.
Az ALCAR kínálatában megtalálható valamennyi könnyűfém, illetve acéltárcsa szerelhető a szükséges vezeték nélküli szenzorokkal (direkt TPMS), valamint 2012-es év kezdete óta minden releváns információ szerepel a TÜV bizonylatokban.
RDKS TPMS
 

TPMS - a legfontosabb tudnivalók, gyakori kérdések

alapvető információk a tpms rendszerekről, illetve kezelésükről

Mi a különbség a direkt és az indirekt rendszer között?

A direkt rendszer esetében az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer a kerekekben lévő nyomást 1-1, a abroncs belsejében elhelyezett, vezeték nélküli szenzor által méri. A szenzor jeleket továbbít a fedélzeti számítógépnek, amelynek eredményét a járművezető is ellenőrizheti, illetve esetleges probléma esetén a rendszer hibakódot generál. Ezek a nagyon precíz rendszerek, miután minden egyes kerék nyomása külön és közvetlenül van mérve.

Hogy működik egy indirekt TPMS rendszer?

Az indirekt rendszerek esetében a keréknyomást a rendszer az ABS szenzorból származó adatokból következteti, azok forgási sebességéből, miután a nyomáskülönbség más értékeket eredményez.

Melyek az egyes rendszerek előnyei és hátrányai? 

A direkt rendszerek nagyon pontos értékeket képes mérni, továbbá azonosítja a problémás kerék pozícióját, parkolás közben is ellenőrzi a nyomást, illetve a pótkerék légnyomását is monitorozza. A direkt rendszerek szerelése ugyanakkor időigényesebb, valamint költségesebb, miután a mind a téli, mind a nyári garnitúrát fel kell szerelni ilyen szenzorokkal.

Miután az indirekt TPMS nem méri a pontos légnyomást, illetve az abroncs hőmérsékletét sem, nem képes olyan pontos mérésekre, mint egy direkt rendszer. Továbbá az indirekt rendszer a kerék forgásából nyeri az információt, parkoló helyzetben nem méri a légnyomást, azaz ha esetleg álló helyzetben ereszt le az abroncs, a rendszer nem jelez. Ugyanakkor ezzel a rendszerrel lényegesen egyszerűbb a téli / nyári abroncsok cseréje. 
 
Milyen többletmunkát eredményeznek a TPMS rendszerek átszereléskor?
 
A TPMS rendszerek alkalmazása új kihívásokat támaszt mind a jármű tulajdonosával, mind a gumiabroncs szervizekkel szemben. 

A jármű tulajdonosa nem fogja tudni maga átcserélni a kerekeket, hanem egy szakmailag felkészült szakemberhez kell fordulnia, aki rendelkezik a szükséges eszközökkel is és fel tudja szerelni, illetve programozni a szenzorokat.

Fel tudom szerelni a direkt TPMS szenzorokat én magam is?

Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer szenzorainak felszereléséhez szaktudás, illetve speciális eszközök szükségesek, így mindenképp azt javasoljuk, hogy forduljon szakemberhez. A direkt rendszerek szenzoraira kifejezetten ügyelni kell:

  • Minden kerékcserénél a szenzorok kisebb szervize is szükséges, fontos kicserélni a kopó alkatrészeket.  
  • Új abroncsok esetében új szenzorokra is szükség van, amelyeket egy speciális eszközzel fel kell programozni (optimális légnyomás, abroncs pozíció, stb.), hogy megfelelően működhessen a rendszerben.
  • A szenzorokban lévő elemek állapotát is ellenőrizni kell a kerékcsere folyamán. 

Az autóm gyárilag nincs TPMS rendszerrel felszerelve. Szükséges ilyen rendszert utólag felszereltetnem? 

Az új előírás által érintett járművek már gyárilag TPMS rendszerekkel felszerelve érkeznek, ellenkező esetben nem lehetne őket forgalomba helyezni. 

Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszerek utólagos beszerelése nem kötelező.
 

ALCAR - komplex megoldás a TPMS kapcsán

TPMS – négy karakter – egy megoldás: ALCAR!

Egy sokrétű kihívás – egy megoldás
Az ALCAR egy fejlett, komplex megoldást kínál partnereinek a TPMS rendszerek támasztotta kihívásra!
A szenzorok, a szükséges szerelési, diagnosztizáló és programozó eszközök mellett szerviz- és pótalkatrészeket, valamint hathatós támogatást biztosít ügyfeleinek, továbbá minden szükséges információ, illetve rendszeres szoftver-frissítések elérhetőek az ALCAR webshopban.

Releván előny az ALCAR által nyújtott tudás révén
Az ALCAR Group már a kezdetek óta kiemelt figyelmet fordított a TPMS témakörnek, ezáltal most egy komplex csomagot képes biztosítani partnerei számára. Már a 2012-es év kezdetétől a TPMS rendszerek nyújtotta követelmények figyelembe vételével születtek az ALCAR keréktárcsái és a szükséges adatok minden TÜV tanúsítványban szerepelnek.

Az ALCAR keréktárcsa kínálatának 100%-a szerelhető TPMS szenzorokkal 
Amennyiben egy biztos és kényelmes megoldást keres, az AEZ, DOTZ, DEZENT, ENZO könnyűfém keréktárcsák és az ALCAR STAHLRAD acéltárcsák összes design-ja TPMS-kompatibilis, valamint az ALCAR által biztosított szenzorokkal garantáltan tökéletesen működnek.
ALCAR TPMS Device