DOTZ Misano Concept
Nagy sztori egy kis peremdizájnnal...

„A legjobb ötletek mindig menet közben jönnek” - meséli Christian Haderer, a DOTZ vezető tervezője a nemrégiben elkészült DOTZ projektautóról. A DD2.JZ ötlete több, mint másfél éve született meg a fejében, akkor még senki sem gondolta volna, hogy vele együtt egy vadonatúj felni-koncepció is napvilágot lát.

Kezdetben csak néhány sor volt egy papírlapon, de határozottan különleges sorok - "Hirtelen jön az ötlet, hogy egy rendkívüli autóhoz egy még kivételesebb felnidesignt hozzunk létre" - mondta Haderer. Elgondolás elgondolást követett és egy szemvillanás alatt megszületett a teljes körű koncepció, legalábbis durva körvonalakban. Ezután a gyártón volt a sor, hogy az utolsó részletig kidolgozzon egy átlagosnak egyáltalán nem mondható ötletet, és mindenkit berendeljen a fedélzetre, akire szükség van a megvalósításhoz. A cél egyértelmű volt: tökéletes felnigarnitúra létrehozása egy olyan projektautóhoz, amit még sosem látott a világ. Az eredmény, a Misano Concept nemcsak lenyűgöző, de egyedülálló is lett, hiszen a design a DOTZ projektautója, a DD2.JZ épülése során valósult meg. A koncepció gyakorlatilag az utcai verzió - a DOTZ Misano - háromrészes, peremmel szerelt változataként realizálódott..

Koncepció, azaz testre szabott
Kezdetben ott volt a tervezés, valamint a nagy a kérdés, hogy az egyedi BMW Z4-re mi illene a legjobban. A döntés végül egy három részből álló, keresztküllős felnire esett. A következő lépés a technikai paraméterek - például a fékrendszer, a sárvédőívek mérete, valamint a belsejükben lévő hely - figyelembevételével a pontos specifikációk kidolgozása volt, hogy a felnik a lengőkarok és a felfüggesztés mellett is gond nélkül elférjenek. A hely, vagy szaknyelven megfogalmazva, a „telepítési tér” határozza meg az új kerekek maximális szélességét és ET-jét, továbbá nem szabad megfeledkezni a használni kívánt gumiabroncsok méreteiről sem. Christian Haderer rámutat: „Természetesen az irányadó szempont főként a súlyoptimalizálás volt, a tervet ezért többször is megváltoztatták. Végül az eredmény maximálisan pozitív lett, hiszen a widebody kialakítás mély peremet kíván, így sikerült tökéletesen ötvözni a designt és az aktuális trendet - a lehető legkonkávabb kialakítást."

Világpremier az Essen Motor Show-n
A "Szörny" - ahogyan nem hivatalosan becézgetik a projektautót - az új DOTZ Misano utcai verziójával együtt ünnepelte világpremierjét a 2018-as Essen Motor Show-n. A DOTZ standjának mindvégig erős látogatottsága méltó visszajelzés volt Christian Haderer, valamint a DD2.JZ projekt számára is. „Nagyszerű érzés és megerősítés a rengeteg érdeklődő, valamint a látogatók csodálkozó arca, amikor először látják az autót a testközelből” - szummázta Haderer..

DOTZ DD2.JZ - egy igazán egyedi projektautó
A projekt célja a régi és az új technológia összehasonlítása - melyhez a BMW Z4 utódjának, valamint a Toyota Supra új kiadásának 2018. év végi megjelenése adta az apropót. A DOTZ a Z4 impresszív kaszniját a Toyota 2JZ GTE motorjával szerelte fel. A 3 literes ikerturbós motor még napjainkban is bőven megállja a helyét, a hajtáslánc hatalmas potenciáljának is köszönhetően. Az eredetileg a Toyota Supra MK4-ben és a Toyota Aristo-ban dolgozó erőmű gyárilag leginkább fojtott állapotban tudta megmutatni tudását. A DOTZ ezért úgy döntött, hogy közelebb hozza a technikát a tényleges határaihoz.

Méretek és adatok: DOTZ Misano Concept
  • Méretek: FA: 9x19 ″, ET 50, 235/35 R19, RA: 10,5x19 ″, ET - 15, 275/30 R19
  • Kivitel: Fényes felületű Radinox külső perem, alumínium belső perem, kovácsolt és csiszolt alumínium küllőzés, fegyverszürke fényezéssel
  • Szerkezet: kovácsolt, 3 részes, 5 lyukas rögzítéssel

dotz alufelge alcar aezDotz Misano 224x130 (2)